Nitrogen

Bana och music for Quake III – Arena

Nitrogen är en ”Capture the Flag”-bana för spelet Quake III – Arena.

Min del av projektet bestod i att skapa ett soundtrack som var relevant för både bandesignen och spelupplevelsen, vilket innebar ett mörkt, tungt och något stressande uttryck. Det krävde också att jag skapade ljudeffekter anpassade efter bandesignen.

Banan består av två sidor, röd och blå. Det enda sättet att ta sig mellan dem är genom att använda tågen. Det finns två tåg, ett på varje sida av flagglägren.

För att genomföra en lyckad attack måste lagets medlemmar samarbeta. En ensam spelare som anländer med tåget har sannolikt inte någon större påverkan.

Om du vill testa banan själv behöver du ett exemplar av  Quake III – Arena.

1. Ladda ned Nitrogen_final.zip
2. Packa upp innehållet och placera det i katalogen Arena/baseq3/ directory.
3. Starta Quake
4. skriv i console:
/sv_pure 0
/devmap nitrogen_final

Leveldesign av Ylva Sjöström.